0.00грн.
Зробити замовлення Організація доставки замовлень є одним із ключових питань для
інтернет-магазинів ще з часу появи ніші електронної комерції як такої.
І досі багато гравців на цьому ринку не в змозі запропонувати досить
широкий вибір варіантів доставки, щоб задовольнити потреби своїх
покупців.
Відсутність гнучкості в плані вибору можливих варіантів
доставки є однією з основних причин відмови від покупки та фактором, що
істотно впливає на конверсію. Вся справа в очікуваннях різних категорій
покупців: якщо одні готові вичекати, заощадивши на вартості доставки,
інші, наоборот, готові заплатити більше, але придбаний товар потрібен
їм якнайшвидше. І завдання власника бізнесу – задовольнити потреби
кожного з цих видів клієнтів.
Існує кілька основних способів
організації доставки замовлень з інтернет-магазину покупцю, кожен з
яких має свої особливості. Один варіант краще підходить на старті,
інший буде більш оптимальним для бізнесу з великими оборотами, загалом
плюсів та мінусів вистачає. Тому давайте розберемо кожен із видів
докладніше.
Доставка товарів кур'єром
Цей
спосіб організації доставки замовлень найбільш популярний у великих
містах і практично не користується попитом з боку покупців у регіонах.
Проблема в тому, що в невеликих містах немає відповідних служб, складно
контролювати якість та вартість буде високою.
Основний плюс у тому,
що доставка кур'єром дає можливість клієнту отримати свій товар того ж
дня або протягом 24 годин. Ще один важливий момент – швидке отримання
готівки, оскільки, наприклад, за умови післяплати поштою оборотність
коштів може становити кілька тижнів. Виняток — такі відомі компанії, як
Нова пошта, у яких подібні процеси добре відпрацьовані і займають
мінімальну годину.
На старті, звичайно ж, оплата роботи власних
кур'єрів для невеликого інтернет-магазину буде дуже дорогим
задоволенням, тому можна скористатися аутсорсингом кур'єрських послуг
та укласти договір із компанією, яка на цьому спеціалізується.
Наприклад, по Україні подібні послуги пропонує Cargo Express та "Нова
пошта". А ось коли потік замовлень стане постійним, вже можна
замислитись про організацію власної служби доставки.
Важливий момент
– необхідно добре ознайомитися з умовами договору, а саме з тим
пунктом, в якому йдеться про відповідальність за вантаж, що
отримується. Також зазвичай компанії, які працюють у сфері таких
послуг, пропонують два тарифи – доставка на день отримання заявки та
доставка наступного дня, різниця за вартістю яких може суттєво
відрізнятись.
Кур'єрська доставка, що називається "до дверей",
зазвичай коштує дорожче, ніж відправлення поштою або транспортною
компанією, тому рекомендувати цей варіант можна для інтернет-магазинів,
які пропонують негабаритні товари з гарною маржинальністю для бізнесу.
Транспортні компанії
Компанії,
що займаються доставкою різних посилок, зокрема замовлень з
інтернет-магазинів, успішно працюють у всіх країнах СНД вже не перший
рік. В Україні найпопулярнішою є «Нова Пошта», про яку вже чув,
напевно, кожен користувач Мережі. Принаймні практично всі великі
українські інтернет-магазини пропонують можливість доставки за
допомогою цієї транспортної служби як одна з опцій.
Основними
конкурентами «Нової пошти» є такі компанії, як «Ін-Тайм» та «Міст
Експрес». Фактично це трійка лідерів на ринку, бо через несприятливу
ситуацію в економіці ускладнюється поява нових операторів.
Серед переваг цього способу доставки можна назвати:
- висока швидкість доставки у кілька разів швидше, ніж звичайною поштою;
- надійність, оскільки компанії цінують свою репутацію;
- можливість доставки габаритних вантажів, наприклад, меблів.
- Напевно, єдиним недоліком такого варіанту можна назвати високу вартість при доставці габаритних товарів. Але варто зазначити, що з кожним роком ціна знижується.
Основний аргумент на користь доставки замовлень транспортними компаніями – швидкість, особливо якщо йдеться про великі міста. Та й як і у випадку з Укрпоштою є можливість післяплати замовлення після його отримання, а цей спосіб на даний момент найпопулярніший в Україні.
УкрПошта
В УкрПошти є дві основні переваги, які є особливо актуальними для інтернет-магазинів, які орієнтовані на всю територію країни. По-перше, це найбільше географічне покриття, що дає можливість доставити замовлення навіть у віддалене селище з кількома сотнями мешканців. Ну а по-друге, на відміну від тих самих транспортних служб, що таке державна пошта і де знаходиться її найближче відділення, знають усі.
Основний мінус цього способу організації доставки – термін. Наприклад, доставка з Харкова до Львова може тривати 7-10 днів. Причому точні терміни вам ніхто сказати не може, і якщо ви розраховуєте, наприклад, замовити подарунок до конкретної дати, вас може очікувати неприємний сюрприз.
Другий важливий момент - найбільш популярним способом оплати серед покупців, які обирають даний метод доставки, є накладний платіж. А це призводить до «заморозки» капіталу на тривалий термін і може стати причиною того, що ви залишитеся без готівки, незважаючи на те, що розпродали всі складські запаси.
Також варто відзначити зростання частки повернень, коли покупець із тієї чи іншої причини не сплатив замовлення. Це, звичайно, теж негативно позначається на бізнесі. Тому перед відправкою товару до регіонів обов'язково підтверджуйте його по телефону та повідомляйте клієнта, що його замовлення вже вами надіслано.
Незважаючи на перераховані мінуси, УкрПошту однозначно варто використовувати як один із способів доставки, тому що популярність інтернет-магазинів у регіонах зростає, а саме з її допомогою можна без проблем налагодити доставку в невеликі міста.
Інші варіанти
Транспортні компанії, кур'єрська доставка та відправка на поштові відділення – основні способи доставки, що використовуються в інтернет-магазинах України. Але є й інші варіанти, які хоч і мають меншу популярність, але варті того, щоб звернути на них увагу.
Пункти самовивезення. Привілей, який можуть собі дозволити, мабуть, лише великі інтернет-магазини у ключових для свого бізнесу містах. Йдеться про спеціальний склад/офіс, де покупець може пред'явити паспорт або інше посвідчення особи та забрати своє замовлення на місці. Серед плюсів даного методу – зручність для покупця та безкоштовність, оскільки він сам забирає товар. Крім того, при отриманні є можливість прийняти готівку.
Власна служба доставки. Єдиним інтернет-магазином на території СНД, який організував власну службу доставки є Ozon.ru. Висока швидкість доставки та гарантія надійності – основні переваги такої схеми роботи. Але через витрати на організацію та підтримку власної служби доставки на території України та Росії так майже ніхто не працює. Дозволити собі такі інвестиції можуть лише великі інтернет-магазини у низці провідних західних країн.
Поштомати. Нововведення над ринком, призначене обслуговування приватних клієнтів. Це автоматизована станція для отримання відправлень, яка на свій зовнішній вигляд нагадує камери зберігання в супермаркетах. Наприклад, ось як виглядає автоматизована поштамат компанії DHL у Німеччині:
Принцип простий: при виборі даного методу доставки покупець отримує на вказаний номер телефону номер осередку та місцезнаходження пошти, а також код, який її відкриває. Забирати посилку дійсно зручно, адже зробити це можна практично в будь-який час, уникаючи черг, як у випадку зі звичайною поштою.
В Україні поштомати поки що новинка, але цю послугу вже почали пропонувати InPost та ПриватБанк. Поки що така можливість доступна лише мешканцям Києва, що й не дивно, тому що вперше подібні станції з'явилися в Німеччині і навіть у країнах Європи поки що є новинкою.
Приймайте рішення продумано
Сьогодні, коли користувачеві достатньо кількох кліків мишки, щоб порівняти пропозицію від кількох продавців, бізнес працює в умовах дійсно високої конкуренції. Тому при організації доставки ви повинні переконатися, що вибрали справді вигідне рішення. Потрібно переконатися, що потенційна економія не позначиться на якості, що може призвести до негативних наслідків для вашої репутації. Адже у випадку з проблемами при доставці в першу чергу покупець звинувачуватиме вас, а не перевізника.
Крім гнучкості щодо вибору, не менш важливим моментом є і швидкість отримання замовлення покупцем. Термін доставки товару з інтернет-магазину має відповідати очікуванням клієнтів. Тому оптимальним варіантом є комбінація, наприклад, з таких варіантів, як УкрПошта або Нова Пошта, якщо потрібна відправка до регіонів, що може зайняти кілька днів (покупець про це знає), та можливість отримати своє замовлення того ж дня. Другий варіант можна успішно реалізувати шляхом домовленостей із компаніями, які пропонують аутсорсинг кур'єрських послуг.